torsdag 1 december 2011

Oppositionen tror på Snecker som V-ledare

Jag är både glad och smickrad över den fina artikeln som NT har skrivit om mig där FPs oppositionsråd Mathias Sundin har lyft fram mig som tänkbart kommunalråd efter Kerstin Hildebrand.
Jag vill bara förtydliga att i Vänsterpartiet har vi inga personkampanjer, vi har ingen process där poster bestäms i förväg och presenteras som det enda alternativet. I Vänsterpartiet tar valberedningen emot nomineringar till poster som ska väljas, valberedningen presenterar sedan baserat på nomineringar och intervjuer med kandidater för ett medlemsmöte, eller i valet till kommunalråd i Norrköping, till årsmötet. Valberedningens förslag på kandidat, samt eventuellt andra kandidater kan sedan samtliga medlemmar rösta på. Det är medlemmarna som bestämmer i Vänsterpartiet, inte media, inte andra partiet utan enbart medlemmarna.
Vi har många duktiga kamrater i V Norrköping som kan bli kommunalråd och jag hoppas på att V Norrköping får en lika bra och öppen process som just nu sker i valet till partiledare.
Jag står till förfogande för partiet och det gör jag alltid. Från att koka kaffe till möten, ordna demonstrationer med Ung vänster, debattera jämställdhet med riksdagsledamöter och skriva debattartiklar om bostadsbristen. Till förfogande för partiet har jag varit sedan jag blev medlem för ungefär sex år sedan.

En sned bild på reportaget i tidningen som ännu inte finns på nätet.
Men om Mathias Sundin menar allvar med att lyfta fram mig som kommunalråd så är han välkommen som medlem i V för att kunna nominera mig, eller andra, till valberedningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar