måndag 28 november 2011

Kommunfullmäktige i Norrköping är igång!

Kommunfullmäktige i Norrköping har börjat. Varje fullmäktige kommer Lasse Stjernqvist förbi mig och frågar om jag uppdaterar bloggen. Det gör jag som alltjämnt. Han var även helt övertygad om att jag skulle klara av att göra det när jag tjänstgör senare ikväll. Det känns skönt att ha Stjernas stöd.
På kvällens fullmäktige kommer inte något revolutionärt eller uppseendeväckande att behandlas. Det är mest kommunpolitik as usual, lite stadsplanering, lite borgar motioner, många SD motioner, lite spillvatten. 
Däremot så sker en historisk händelse då undertecknade ska för första gången gå upp i talarstolen där jag ska prata om moderaternas motion om mera Ung företagsamhet i gymnasieskolorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar