torsdag 24 november 2011

Linda Snecker profilerar sig?

Bengt Ekström KDs skriver i sin blogg på NT att jag profilerar mig just nu. Bengt skriver:
"Det var väldigt vad Linda Snecker tar i när det gäller privatisering och valfrihet. Det är inte utan att man misstänker henne för profilering inför framtiden och vänsterns val av efterträdare till Kerstin. Hon lägger ut texten om både vinster och LOV. Det blir nog en spännande tid framöver om det blir Linda som ska axla rodret för vänstern i Norrköping."
Jag och mitt parti tar alltid i när det gäller privatiseringar i välfärden. I dessa Carema-tider så visar det sig att vi gör det med rätta. Dessutom har två grymma sidor lanserats av Vänsterpartiet, lagenomvalfrihet.se och riskfrialdreomsorg.se som på ett tydligt sätt förklarar både min och Vänsterpartiets åsikt om varför vi inte vill att riskkapitalbolag ska ta hand om våra äldre.

Jag vet inte riktigt om jag profilerar mig särskilt hårt, men det brukar vara relativt lätt att vara den blonda, relativt unga, arga feministen med bitsk humor.
Och hur kan Bengt veta att det är till valet om kommunalråd i Norrköping som jag lägger in stöten, det kanske är partiledare jag vill bli och satsar på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar