tisdag 22 november 2011

Tack bästa Kerstin Hildebrand!

"Mitt" kommunalråd Kerstin Hildbrand har beslutat sig för att avgå. Jag fick reda på det på vårt kombinerade styrelse- och kommunfullmäktigegruppmöte i måndags.

Ett tråkigt belsut, både för Vänsterpartiet, för Norrköping och för mig. Kerstin är en väldigt uppskattad kamrat som har varit medlem i partiet i 35 år. Det är respekt. Men jag är också väldigt glad över anledning till varför hon väljer att avgå just nu. För hon avgår inte så som så många andra politiker gör för att det är kaos, storm och skandaler. Hon avgår därför att hon är pensionär och känner att nu är det dags.
Kertsin har gjort oerhört mycket för Norrköping och Vänsterpartiet. Hon har drivit våra frågor stenhårt, nej till LOV, nej till att sälja Hyresbostäder och ja till mer valfrihet i äldreomsorgen och ett värdigt bemötande för alla brukare.

Jag kommer att sakna Kerstin och jag räknar och hoppas att jag får ta del av hennes klokhet och erfarenhet i många långa år till, både i partiet och på fritiden.

Tack Kerstin för allt du har gjort!

ps, och ni som tror att det kommer bli någon kursändring i Vs politik bara för att Kerstin försvinner, ni tror så fel! Det är inte bara Kerstin utan hela Vänsterpartiet som inte vill inför LOV och som inte ville sälja Hyresbostäder. För vi är ett parti som demokratiskt förankrar alla våra beslut, och det har Kerstin varit oerhört noggrann med.

Den röda fanan kommer fortsätta att vaja på Norrköpings rödgröna himmel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar