måndag 2 januari 2012

Ricardo Olivares nytt kommunalråd i Norrköping

Den 19 februari ska Vänsterpartiet Norrköping välja nytt kommunalråd. Kerstin Hildebrand kommer att avgå i april och istället njuta av livet som pensionär. Det har hon förtjänat med råge!
Jag har märkt att intresset för vem som blir Vs nästa kommunalråd är stort, speciellt bland mina andra politiska vänner från olika partier. Mathias Sundin, oppositionsråd för FP lanserade mig som kandidat. Det var skoj.

Men jag, och bland annat Lelle Karlsson, har en annan kandidat som jag tror skulle göra ett utmärkt jobb. Det är Ricardo Olivares, som just nu är politisk sekreterare i Norrköping.

Ricardo Olivares är den bästa kandidaten för uppdragen. Ricardo började sin politiska bana i Chile innan han kom till Sverige, Norrköping och Navestad och han har en lång politisk erfarenhet både kommunalt, landstinget och nationellt. Ricardo är en omtyckt person med stor kapacitet, en duktig analytiker och engagerad talare. Kort sagt, han har de rätta egenskaperna som en vänsterpartistiskt kommunalråd behöver. Och mer där till.

I februari väljer Vänsterpartiet Norrköping vem som blir kommunalråd. Jag kommer lägga min röst på Ricardo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar